morgon kaffe

sitter här med min morgon kaffe nu,en stoor kopp starkt kaffe...mums..bara jag och davvi vaken å lilla katten som sitter i knäet,Davvi är såå gullig på morgonen,bara pratar och pratar hela tiden,världens finaste lilla tjej<3

kevin gick till skolan för ett tag sen sen,han har disko ikväll på skolan med riktig dj:)) gulligt minns när jag gick på disko som yngre då gick jag på ett ställe som hette Paletten  i sätra å tyckte det va skit roligt,synd att dem inte har några sånna ungdomsgårdar här:((

dagen kommer bestå av massa mys med barnen på dagen,å städ,sen på em vet ja inte riktigt,skulle behöva börja rensa alla skåp och sånt, göra mig av med massa kläder i alla garderober vi inte andvänder, måste bestämt köpa en ny byrå...har 0 förvaring,och behöver organisera lite här hemma har vi kommit på=P

skönt med helg så jag har mitt älskade hjärta hemma med å få mysa med på morgonen,stackarn fick gå och lägga sig emd davvi igår natt,han snarkade så mkt han va såå trött å då kan han snarka extra mkt å jag kunde verkligen inte sova å tycker synd om han om jag ska ligga å putta på han för att han ska sluta så ja kan somna,så bad han lägga sig med davvi så han själv inte blir så trött av att vakna av mig:(
jag har ju alltså jätte svårt att sova,verkligen jätte svårt,jag hatar att sova,får nästan ångest av det,för man sover bort så mkt av sitt liv,sen tänker jag massor när jag ska sova,så då får jag jätte svårt att sova,lägger mig ju alltid mellan 12-1 sen tar det en stund att somna sen vaknar bebisen vid 4 för mat å då brukar ja flytta över han till min säng,och då får man ingen riktig sömn man ligger som med ett öga uppet,ja alla som har barn vet vad jag menar,man vaknar direkt bebisen rör sig,så då sover man ju inte ordentligt så den ända riktiga sömn jag får är innan bebisen vaknar så då får jag större press på mig att somna när jag vet att han strax vaknar,så det blir inte mkt sömntimmar för mig inte,men det får jag ta igen sen,jag gnäller inte man lär ta dagen ändå:)tur jag kan klara mig emd så få timmars sömn,
men vet i sommras när jag va i 9e månaden och jobbade på demens boendetlåg jag en gg vaken till 5 och väckarklockan ringde 6,då va man inte kaxig inte men tog mig egenom min dag på jobbet iaf,då sov jag sjukt lite i slutet när jag va gravid 2-4 timmar per natt...huaa
ne men man ser hur olika det är,mick han fungerar inte med lite sömn då är han en vandrande zombiee,jag tror seriöst att han skulle behöva minst 12 tim sömn per natt=Pmen han är riktigt duktig att kliva upp på morgonen till jobbet han brukar vila en timme när han kommer hem sen:)

oj då nu blidde det lite långt,nu ska jag börja sätta fart här...

ha en bra dag alla..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0