är det barnen el föräldrarna

som mår bra av dyra julklappar?? läser överallt på fb om hur mkt dem köper julklappar för,men förstår inte grejen som att köpa tex en leksak på öb och en lika dan på br så är man bättre om man köper exakt samma leksak på br då:S fattar inte riktigt,sen när började barnen tänka "ne fyy den kosta bara..." då vill jag inte ha den,barn är barn,för dem betyder inte pengarna dem kostade någonting,tycker så synd om föräldrarna till dem,måste ju vara jobbigt att bara tänka på prislapparna och inte barnen för att få status,el tro sig få status kanske??jag vet inte..Ne låt barn vara barn,..det kommer mina få vara iaf och få det dem vill ha ändå:) sen en till sak.. Som jag hörde en gång om öb..?so What..alla kända märken finns där med,men till ett billigare pris,är ju liksom en överskotts butik,saker som kommer från br,toysRus BRIO ben 10..osv..men där igen..jag tror föräldrarna mår bättre å känner sig bättre av att argumentera så. Så en fråga till er blogg läsare..tänker ni på priset el barnen, ser ni ner på dem som handlar på tex öb, rusta, ullared och andra lågpris butiker, el är det bara br osv som gäller , el gör ni som mig handlar varstans både på billiga butiker och " dyrare"? längtar efter å köpa julklappar nu vi...gud va skoj finns inge bättre än att se barnens miner när dem öppnar...jag bara älskar julen...å såå roligt att äntligen få träffa bror min,bara de är en bra julklapp,behöver inte ens kosta nå=D neee,nu så ska jag ta min snuttegris i famnen å sätta mig i soffan då mick intahit surfisen i sängen,så nu ska jag mysa med min bebis som inte vill sova men är nybadad å luktar sååååååååååå gott<3

Kommentarer
Postat av: Katrin

Jag försöker hitta det ungarna vill ha... sen struntar jag i om det är på öb, rusta eller nån dyrare affär. Bättre för en själv om man slipper känna att man blir ruinerad varje jul och ungarna ändå kan få det dom vill ha ju =)Så går det att hitta billigare alternativ så borde det vara självklart att välja det

2011-12-19 @ 09:39:49
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Madde

Herregud de spelar väl ingen roll vilken affär man köper på, tänk barn som har föräldrar som kanske inte har råd att köpa så dyra julklappar. Då är de bättre att köpa fler leksaker på tex öb istället för 1 på typ BR. Själva så köper vi lite varstans, köpte en matstol i trä till docka på öb för 2år och tänk dig, den är hel än! Inte ens ranglig! Ska köpa spjälsäng med i trä till docka i år, såg att den va dyr på BR, så ska först kolla på öb, hoppas det finns där för vet att den garanterat kommer att hålla=) Kpte bratzdockor där med, äkta, eller ja de borde dom väl vara för dom har hållit i 3-4år!

2011-12-19 @ 18:42:30
Postat av: angelica

madde exakt,du vet micki vagnarna lära gå vagnarna exakt lika som barnenshus,brio tågbarna,exakt lika som på annan leksaksbutik ja osv ,lvissa förstår inte,ka tänk dem som inte har råd att köpa julklappar å vill ge det dem kan å kanske bara kan köpa på ÖB å andra lågprisbutiker,för att barnen ska få nåt iaf..hur dum lär dem känna sig å se att man är "blåst" om man handlar på ÖB..som mick sa...man är vell blåste däremot om man INTE kollar där först innan leksaksbutikerna=D ja min läragå vagn höll i många år,men däremot stridsvagnar från en "fin" butik för 800 gick sönder,så handlar inte om det,att det ska låta viktigt bara..lite märkvärdigt så där=D

HUvudsaken barnen är nöjda,å uppskattar sakerna,tänk å ha otacksamma barn som kollar priset som äldre ist för va glad för det dem får..ucha

2011-12-19 @ 23:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0