väntar å väntar

första vattenhinnan gick förra fredagen,fick order om ambulans av förl.då bebisen låg högt å rörligt å risken fanns att allt skulle titta ut,å navelsträng i kläm...inte bra:/
så sagt å gjort in till förl.ctg kurva i 1 tim å 20 min...värkar hade jag 5 st på 10 min hela tiden men va dock ej så ihållande dem ska vara,men hon tyckte jag va fruktansvärt smärttålig:)
kikade på bebisen då jag tyckte han vänt sig men det va en stjärngosse han ligger med ansiktet framåt och tittar ut genom magen ska ju egentligen ligga neråt åt andra hållet,så hoppas han roterar ner sig rätt sen man kunde få ett längre krystningsskede å kan behöva hjälp av sugklocka annars,armarna hade han i en varsin jumske därav anledningen att jag kännt puffar anorlunda  och på båda sidor:) sög på tummen gjorde han med,gullis...hade även börjat öppna mig va öppen för ett finger och värkarna hade gjort så han skutits ned lite så hinnan hade täppts till,så dem fråga om vi vela va kvar men vi åkte hem fick citadon emd mig jag tog på kvällen,lördagen åktejag å bror till mamma trodde det skulle komma igå¨ng då,hade fruktansvärt ont,sen gick slemmisen,tänkte att nu lär de vell komma men neee...så har det nu fortsatt,nå enormt tryck neråt sammandragningar å värkar som gör sviiiiin ont,direkt ja rör mig,men det slår inte till riktigt å det är så frustrerande och påfrestande påde psykist och fysiskt...nu får du komma lilla bebis vi längtar såååååååååå himla mkt efter dig...hoppet finns att de kan sätta fart idag,har sjuka mensvärkar i ryggen å ett stort tryck nerråt som att ha en kokosnöt i skrevet hela tiden,så jag hoppas han sjunkigt ner nu,men mick tyckte igår när vi bada att magen va mkt lägre å kan nog stämma för ja har ingen halsbränna å kan böja mig lättare:)


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Ja jag kände att nu fick det bara nog. Nej jag vet att man inte ska stirra sig blind. Men i början för att få motivation vill jag under tresiffrigt iaf. Sen tänker jag ta tag riktigt i det här med att mäta mage, höft och bröst etc. Just nu vill jag inte börja med det med. Utan först och främst ska jag under tresiffrigt som sagt. Sen mätning.



Ja du får trycka ut liten nu :) Går du på övertid nu eller? Lycka till när det sker iaf :) Varje förlossning är ju underbar :) Är faktiskt lite avis måste jag säga. En vän fick barn i natt hon med. :) Går ju inte med ord att beskriva.



Kram på dig.

2011-08-04 @ 18:56:33
URL: http://stephanieronning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0